Pengar, pengar.

Jag känner mig duktig.
I torsdags efter skolan for jag och klippte gräset hos farmor.
Hon har allt annat än en liten gård.
Tur att jag inte måste klippa allt.
Det skulle nog ta mer 6 timmar.
Men nu tog det i alla fall 1h 30min.
För det får jag 150.
Sedan då jag kom hem målade jag 2h 50min.
Mer pengar.
Jag kan erkänna att jag var klantig.
Pappa skulle prata med mig så jag vände mig om.
Ooops, där fick jag målarfärg i håret och på ögat.
Visst är jag duktig?
Jag skyller i alla fall allt på pappa.
Känns bäst så :)

Igår så var jag och fick det nyaste inom hörapparatsvärlden.
Den har några nya finesser som jag inte orkar beskriva.
Sedan är den snyggare och inte lika synlig.
Efter det for jag hem och målade i 1h 50min.
Sedan var det besiktning av bilen och stan med mamma.
Alltid bra att ha mamma med sig (hennes plånbok)
Köpte en kofta, ett halsband, örhängen för mammas pengar.
Ett par byxor och ett linne för mina pengar.
Pappa: Du ser elegant ut men ändå ledig.
Japp, så sa han då han fick se mig i det jag köpt. 
Det blev en tidig kväll. 
Somnade nog innan 22.30.
Så går det då man lägger sig i världens skönaste soffa.

Kunde inte sova så länge idag eftersom jag somnade tidigt igår.
Redan klockan 10.00 var jag ute för att måla.
Målade till 18.30.
Hade en fika paus.
Snäll pappa som jag har så fick vi "lön" även under tiden vi fika :)
Otroligt nog blev jag aldrig less.
Ska fortsätta måla imorrn.
Jaaaa, mer pengar!! :) 
Jag känner i alla fall att jag har jobbat.
Benen är tunga och armarna bara hänger.

För er som undra så målar vi huset, altan, garage och förrådet.
Tillsammans har vi "barn" målat i 33h.
Pappa har väl kanske målat 20h, han är duktig han.
Vi har fortfarande en del kvar.
Det är alltså väldigt mycket som ska målas.
Idag målade alla utom mamma som städade inne i huset.
Det är inte alltid roligt att ha sina småsyskon i närheten.
Så snälla som dom är så retar dom mig för allt jag säger.
Jag är mobbad.
Men sen är det klart att dom visar mig respekt och gör som jag
säger när det gäller vars dom ska måla :)

Mindre än timme kvar tills jag blir 20. Ah!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback