Nyårs.

Klockan 17.30 hämtade jag upp Emma, det efter att ha virrat runt i Kåge för att syrran inte är så duktig på att ta åt sig vägbeskrivningar. Även om det var jobbigt att köra runt där så skrattade jag ändå åt Lina, hennes förklaringar till Amanda om vars vi var, var allt annat än lätta att förstå:)  (det till höger är det ett gult hus till vänster, till höger är det en väg och där är det träd)

Ajja, åter till kvällen. Jag och Emma tog och gjorde oss klara innan middagen. Till förrätt serverades det räksoppa, den var god men lite för stark. Till varmrätt blev det någon sorts potatisgratäng, oxfilé och flamberad pepparsås, helt underbart gott!!:)
Förrätten var åkerbärsparfä. Gud vet hur det stavas, så varför inte stava så som det uttalas?:) Som vanligt var det som att vara i himlen då man åt det:)

Efter att vi ätit klart hade klockan hunnit bli 22.00. Vi tog på oss ytterkläderna och sen bar det iväg. Vi gick och gick.. men det gick fortare än vad jag förväntat mig. Då vi kom till Statiol så ringde vi till Maria, men nej hon ville inte svara. Vi började få lite panik, vars skulle vi vara då klockan slog 00.00?

Emma ringde till Marcus, han kom och hämtade oss vi följde med honom och två andra till Bureå. Maria ringde då vi satt i bilen. Typiskt. Men vi bestämde oss för att fara till Bureå ändå. Dom sa ju att det var värsta festen där. Haha, varför lyssnade vi på dom? Där satt det några tråkiga tjejer i en soffa. JIPPI! Klockan blev 00.00, skål, skål! Efter några minuter så gav vi upp. Vi for in till stan igen.

Sen gav jag upp. Jag for hem. Men jag var glad ändå:) Det hände mer än vad jag förväntat mig.
Hemma satt jag och värkte i mig chips och dipp och lyssnade på onyktra föräldrar. Mina och andras:)

Jag var nöjd med min nyårs ändå. Den kanske inte låter så trevlig, men konstig som jag är så tyckte jag att den var bra:)

Nyårs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback