Vinnare.

Jasi, jag orkar inte redigera det förra jag skrev. Men jag var inte helt nykter då jag skrev det är är allt jag kan säga:)

I måndags hade vi träningsmatch mot KAIF. Yes, vi vann! Det blev 3-2. Vi är helt klart mycket bättre än dom på att spela, men jag måste erkänna att dom är det bästa laget på att springa och grisa.

I tisdags hände det nog inte så mycket.. jag bara var.

Igår var det då dags för den traditionella innebandycupen på skolan. Nu var det dags att vinna för fjärde gången. Jag vet inte hur mycket folk har snackat om oss i veckan. Vi är verkligen en hatad klass då det gäller innebandycupen. Ingen förutom vi och våra kära klasskamrater ville se oss som segrare. Många sa att iår skulle någon vinna över oss. Matcherna igår spelades 1x10. Första matchen igår var mot några ettor, vi vann stabilt med 3-0. Andra matchen var mot några tvåor, de gjorde första målet men då det var 3 minuter kvar lyckades vi göra 2 mål så då var vi vidare till semin. 

Idag var det dags för semin (1x15min.), det var mot Spid1:an. De laget som i alla fall jag kände kunde ta segern från oss. Det var en spännande match, vi gjorde 1-0 men de kunde snabbt kvittera till 1-1. Men så duktiga som vi är så lyckades vi tillslut vinna med 2-1. Nu var det dags för final mot samhällsekonomi 3:orna.
Skulle vi kunna leva upp till våran skylt? Skulle vi vinna i år också?
Se & Lär

Jora, klart att vi kunde leva upp till den. Finalen spelades 2x10 och vi vann med 1-0, men 3:orna hade aldrig någon bra chans till att kvittera så det var inte lika spännande som mot Spid1:orna.
Ajja, sak samma. Vi VANN!!:D Vi fick applåder av publiken, det var trevligt för det fick vi inte förra året då vi vann. Så mycket älskade folk oss då.
Det var en perfekt start på jullovet.

Fick till en riktigt fin fråga idag till Fanny - "Har dom ingen buss på toan då"?
Men inget slår Saras kommentar - "Gratis är dyrt".

Jaa, jullov:D Men jag har ingen julstämning. Vad ska jag ta mig till?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback