VG-barn

Idag har man varit i skolan. Jippi!
Fick veta tre slutbetyg.
Vg.
Vg.
Vg.
Jippi.
Varför kan jag inte får Mvg?
Ajja, imorrn kanske det kommer?
Mvg.
Ah, det är spännande.

"Det var personligt.
Det märks att det inte är ett plagiat.
Jag skrattade då jag läste det. 
Det är ju så jag vill att det ska vara"
Japp, så sa Linda om mitt arbete i psykologin.

Jag har kommit fram till att jag är oförskämd.
Jag blir alltid så stressad då man ska säga hejdå till folk.
Säger dom "Ha det så bra. Hej då"
Blir jag jätte stressad och slänger ut ett snabbt "Hejdå".
Känner att jag måste kunna känna lugnet och säga detsamma i alla fall.
Men icket gör jag det inte.
Sedan har jag börjat undra på hur andra uppfattar det jag säger.
En sak jag sa idag kan ha låtit riktigt skrytsamt.
Men det var inte menat så. ah.
Ajja, life is life.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback