Nu känns det.

Första lektionen idag var filosofi.
Vi skulle få tillbaka arbetet och få veta slutbetyget.
Ah, spännande värre.

Ett vg på arbetet skulle betyda mvg i slutbetug.
Fick arbetet.
Hjärtat dunkade lite fort.
Kollade.
MVG! Jag fick mvg på arbetet.
Jag fick mvg i slutbetyg. Äntligen!
Har haft mvg på alla prov/arbeten i filosofi.
Jag är så stolt över mig själv.
Inte trodde jag detta om mig själv.
Efter att vi fått veta betygen, vad gör vi då?
Joo, vi har lektion.
VÄRT!!??

Sedan var det dags för lunch.
Ah, det är ju bra att det finns mycket pasta också!

Efter det var det idrott.
Christer höll ett litet "avskedstal".
Herre jesus, nu känns det.
Sedan bjöd han oss på mjukglass.
Han är så snäll.
Jaha, sen var det dags att få veta slutbetyg i idrott&hälsa B (tror jag?).
Spännande.
Jag fick mvg.

Ahh, sedan var det dags att hålla tal på svenskan.
Jag hade inte längtat.
Ville inte hålla mitt tal.
När jag fick veta vilka som hade kvar att hålla tal blev jag genast lugn.
Det var jag, Sara, Josse, Maria och Lina.
Ha, så jag skulle hålla tal för dom och Thomas.
Det var alltså allt annat än farligt.
Jag hade oroat mig i onödan.
Jag tyckte inte om mitt tal men det gick.

Sen var det slut på den skoldagen.
Då var det dags att cykla in till stan.
I regn och motvind.
Jag och Sara "gav upp" det blev för mycket.
Så vi gick under mitt paraply istället.

15.00 hade jag beställt tid för klippning.
Satte mig i stolen och berätta lite hur jag tänkt.
Anna blev genast glad.
Hon blev glad för att jag äntligen fattat hur jag ska klippa mig.
"Ibland har jag tyckt du har varit finare då du har kommit än då du gått"
(kommit?)
Tror hon blev nöjd över klippningen.
"Se så snyggt det blir"
"Visst känner du dig snygg nu?"
Jag kan erkänna att detta är nog första gången jag är nöjd över
klippningen samma dag som jag har klippt mig.
Sedan har jag gjort slingor också.
Trevligt värre.

Min dag är och har varit riktigt bra.
Fast däremot har jag aldrig fattat att det är tisdag.
I morse trodde jag det var måndag.
För ett antal minuter sedan trodde jag det var onsdag.

Imorrn är jag ledig.
Hoppas solen skiner!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback